Niniejsza monografia jest zbiorem opracowań, które powstały w ramach I Międzynarodowej Konferencji Marketing Okiem Młodych Naukowców.
Konferencja odbyła się 10 marca 2023 roku w formule on-line i została zorganizowana oraz zrealizowana przez Koło Naukowe Pollub.my Marketing, działające przy Katedrze Marketingu Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej od 2017 roku.
Koło Naukowe Pollub.my Marketing ma w swoim portfolio wiele projektów. Studenci z tej organizacji aktywnie biorą udział w wielu inicjatywach, które pozwalają im na poszerzenie wiedzy i zdobycie doświadczenia z zakresu marketingu, jak na przykład organizacja eventu marketingowego „XV urodziny Grodu Słowiańskiego”, realizacja wraz ze Stowarzyszeniem Ekolubelszczyzna projektu „Dzień bez prasowania” (w ramach Kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety) bądź też „Jak segregować odpady? Studenci udzielą porady!”, dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Koło Pollub.my Marketing zaprojektowało i wydało również grę edukacyjno-promocyjną Pollub.my Marki, a także włączyło się w ogólnouczelniane obchody 70-lecia Politechniki Lubelskiej. Studenci brali aktywny udział w projekcie „I love marketing!”, realizowanym w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki w latach 2021, 2022 oraz 2023. Koło Naukowe Pollub.my Marketing realizowało również działanie w ramach projektu „Nauka da się POLLUB-ić!”, finansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Studenci brali udział w kilku konferencjach, takich jak Kongres Kół Naukowych IKONA czy Druga Konferencja Kół Naukowych w ramach Politechnicznej Sieci Via Carpatia im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego oraz Forum Kół Naukowych Politechniki Lubelskiej.
Problematyka marketingu jest niezwykle rozległa i złożona. W publikacji zaprezentowano wyniki prac z szeroko rozumianego marketingu, a w szczególności odnoszące się do historii marketingu, gospodarki obiegu zamkniętego i ekomarketingu, współczesnych narzędzi marketingowych, customer relationship management, marketingu wizerunkowego, komunikacji marketingowej, a także mediów społecznościowych.
Istotnym walorem publikacji jest integracja środowiska młodych badaczy eksplorujących tematykę marketingową. Publikacja będąca efektem prezentacji myśli naukowej i wyników badań młodych naukowców ma strukturę odpowiadającą postawionym celom naukowym i składa się czterech części:
Autorzy rozdziałów, reprezentujący różne ośrodki naukowe, przedstawiają analizowaną tematykę problemowo oraz wielowątkowo. Wszystkim Autorom rozdziałów należą się podziękowania za podjęcie wysiłku i przygotowanie oryginalnych opracowań ilustrujących i wzbogacających wiedzę w zakresie szeroko rozumianego marketingu.
dr hab. inż. Magdalena Rzemieniak, prof. uczelni
dr inż. Agnieszka Bojanowska
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
"PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17