Strona GłównaPocztaBibliotekaIntranetKsiążka adresowa PL

Zasady informowania studentów o stopniu osiągniecia efektów uczenia się

Zasady informowania studentów o stopniu osiągniecia efektów uczenia się

Informacje wprowadzające:

  1. Na pierwszych zajęciach prowadzący zobowiązany jest poinformować studentów:

- o celu przedmiotu i przypisanych efektach uczenia się,
- tematyce zajęć oraz zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, które uwzględnione będą w trakcie zajęć,
- macierzy pokrycia efektów kierunkowych efektami przedmiotowymi oraz treściami programowymi, tak aby umożliwić studentom świadome monitorowanie osiąganych kompetencji,
- wymaganiach wstępnych oraz wymaganiach w zakresie dostępu do oprogramowania niezbędnego do realizacji zajęć – jeśli dotyczy;

  1. Na pierwszych zajęciach prowadzący informuje studentów o zasadach zaliczania przedmiotu, a także o pracach cząstkowych, które będą realizowane, sposobach ich oceniania oraz ewentualnym wpływie na ocenę końcową;
  2. Studenci na pierwszych zajęciach informowani są także o możliwościach i kanałach kontaktu z prowadzącym, a także o terminach dyżurów (konsultacji) osoby prowadzącej zajęcia;
  3. Wymienione informacje powinny być przekazane studentom w trakcie zajęć oraz w formie pisemnej lub elektronicznej;
  4. Każdy prowadzący powinien wyznaczyć terminy konsultacji obowiązujące w bieżącym semestrze. W okresie sesji, przerwy międzysemestralnej oraz wakacji należy także wskazać terminy konsultacji, uwzględniające dostępność prowadzącego oraz sposób kontaktu z prowadzącym. Na konsultacje należy przeznaczyć co najmniej 1,5 godziny tygodniowo. Terminy konsultacji powinny być umieszczone na rozkładzie zajęć prowadzącego i opublikowane (wywieszone) na drzwiach pokoju lub w gablocie obok.

Informowanie bieżące:

  1. Po zakończeniu każdego zadania – pracy etapowej lub finalnej, zaliczenia lub egzaminu student ma prawo wglądu do swojej pracy oraz zapoznania się z uwagami prowadzącego przez okres dwóch tygodni od ogłoszenia wyniku lub nie później niż do dnia następnego egzaminu lub zaliczenia z danego przedmiotu – w zależności od tego, który termin wystąpi szybciej;
  2. Na prośbę studenta prowadzący powinien wskazać, do których efektów uczenia się odnosi się praca, oraz w jakim stopniu zostały one osiągnięte.
  3. Przy sprawdzaniu pracy studenta prowadzący jest zobowiązany wskazać punktację końcową oraz punktację kolejnych pytań, a także, jeśli jest to zasadne – swoje uwagi do odpowiedzi oraz komentarz podsumowujący.
  4. Przekazując zadanie bądź pracę do realizacji prowadzący powinien przedstawić sposób oceniania, poziomy punktowe niezbędne do uzyskania kolejnych ocen; przekazując wyniki na prośbę studentów należy omówić poprawne odpowiedzi oraz wskazać kryteria uznania danej odpowiedzi za poprawną;
  5. W przypadku korzystania z platform e-learningowych należy oprócz oceny w systemie umieszczać komentarz do zadania oraz uwagi do odpowiedzi na pytania.

Informacje podsumowujące

  1. Odpowiednio wcześniej, przed zaliczeniem końcowym, egzaminem lub przy przydzielaniu prac końcowych należy poinformować studentów o: zakresie wymaganego materiału, sposobie oceniania oraz sposobie przekazania informacji o wynikach.
  2. Wyniki prac etapowych oraz cząstkowych podawane są studentom do wiadomości przy wykorzystaniu ustalonej metody nie później niż dwa tygodnie po złożeniu prac;
  3. Wyniki zaliczeń końcowych, egzaminów oraz innych prac końcowych podawane są w terminie do tygodnia od terminu złożenia prac, bądź wcześniej, jeśli wymaga tego organizacja kolejnych zaliczeń lub egzaminów;
  4. Zasady obowiązują na wszystkich kierunkach studiów prowadzonych w Wydziale Zarządzania.

Organizacja procesu potwierdzania osiągniecia efektów uczenia się, jego terminy oraz powstające dokumenty określa Zarządzenie Nr R-25/2024 Rektora Politechniki Lubelskiej z dnia 8 marca 2024 r. oraz Zarządzenie Nr R-35/2020 Rektora Politechniki Lubelskiej z dnia 1 kwietnia 2020 r. w sprawie systemu weryfikacji efektów uczenia się w Politechnice Lubelskiej.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
"
PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17