Strona GłównaPocztaBibliotekaIntranetKsiążka adresowa PL

Zasady postępowania w przypadku stwierdzenia korzystania przez studenta z niedozwolonej pomocy na kolokwiach i egzaminach

Zasady postępowania w przypadku stwierdzenia korzystania przez studenta z niedozwolonej pomocy na kolokwiach i egzaminach

  1. Korzystanie z niedozwolonych pomocy w trakcie kolokwium i egzaminu jest zabronione zgodnie z 18, ust. 5. Regulaminu Studiów w Politechnice Lubelskiej (Uchwała Nr 14/2023/III Senatu Politechniki Lubelskiej z dnia 23 marca 2023 r.).
  2. Jeżeli podczas zaliczenia lub egzaminu prowadzący stwierdzi niesamodzielność pracy studenta, student zostaje wykluczony z kolokwium lub egzaminu i uzyskuje ocenę niedostateczną, a prowadzący powiadamia Prodziekana ds. Studenckich o zaistniałej sytuacji.
  3. Korzystanie z niedozwolonych narzędzi i materiałów w trakcie pisania kolokwium i egzaminu może stanowić przesłankę do pociągnięcia studenta do odpowiedzialności dyscyplinarnej.
  4. O dalszych etapach postępowania wyjaśniającego i ewentualnych konsekwencjach decyduje Dziekan i powiadamia studenta o swojej decyzji w terminie 3 dni od powzięcia informacji o zaistniałej sytuacji.
  5. Jako niedozwoloną pomoc na kolokwiach i egzaminach rozumie się w szczególności korzystanie: z telefonu komórkowego oraz z innych urządzeń umożliwiających kopiowanie, skanowanie, przesyłanie, nagrywanie treści wyświetlanych na monitorach, np. kamera, mikrofon bezprzewodowy, mikrosłuchawka, z własnych materiałów (notatki, opracowania, treści wykładów, wzory, schematy, podręczniki).
  6. Dodatkowo w trakcie kolokwium i egzaminu przeprowadzanego w formie pisemnej zabrania się: prowadzenia rozmów z innymi osobami poza prowadzącym egzamin/zaliczenie, wymiany materiałów z innymi studentami.
  7. Student ma prawo używać własnych pomocy naukowych podczas egzaminu/kolokwium wyłącznie za zgodą prowadzącego.

Podstawa prawna.

Uzasadnione podejrzenie niesamodzielności pracy studenta

Brak akceptacji przez studenta uzyskanej oceny

Procedura postępowania w przypadku skreślenia studenta z listy studentów

Procedura postępowania w przypadku wykrycia plagiatu pracy dyplomowe

Procedura postępowania w przypadku odmowy świadczenia dla studenta politechniki lubelskiej

Procedura postępowania w przypadku naruszenia zasad równości lub wystąpienia zjawiska dyskryminacji

Procedura postępowania w przypadku podejrzenia o mobbing

Procedura postępowania w przypadku niezgodności pomiędzy nauczycielem akademickim a komisją oceniającą co do oceny nauczyciela akademickiego

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
"
PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17