XII LUBELSKI FESTIWAL NAUKI NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA

30.09.2015 Pracownicy Studenci
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

XII Lubelski Festiwal Nauki rozpoczął się Piknikiem Naukowym na stadionie Arena Lublin w sobotę 20 września 2015 r., na który Wydział Zarządzania przygotował trzy projekty. Niestety opady przechodzące z mniejszych w większe i na odwrót, nie pozwoliły na wystawienie KAPSUŁY CZASU, projektu kierowanego przez dr hab. inż. Magdalenę Rzemieniak, prof. PL z Katedry Marketingu we współpracy z Ideopolis Sp. z o.o. Jednak „co ma wisieć, nie utonie” i na szczęście nie utonęło w strugach deszczu. Aktualnie trwają intensywne prace nad tym, by kapsuła czasu była w stałej ekspozycji Wydziału Zarządzania. Pomimo niesprzyjającej aury firma Ideopolis Sp. z o.o. stanęła na wysokości zadania i pokazała niesamowity obraz z trawą. Zwiedzających na dłużej przyciągała też gra planszowa dotycząca odnawialnych źródeł energii.

Kolejne stoisko WZ było poświęcone tematyce KARATE TRADYCYJNE, ZDROWIE I AKTYWNOŚĆ DLA CAŁEJ RODZINY. Karatecy duzi i mali (na stosiku byli obecni reprezentanci kadry narodowej) popisywali się sprawnością fizyczną, uczyli sztuki koncentracji i opanowania. Wykonali dwa pokazy na estradzie, zbierając obfite brawa. Największą atrakcją było wpisywanie do zeszytów imion po japońsku przez senseia Taiga Horii – Akademickiego Mistrza Japonii.

Na wspólnym stoisku WZ, Stowarzyszenia EkoLubelszczyzna oraz klastra Dolina Ekologicznej Żywności, prezentowany był projekt JAK PROMOWAĆ EKOLOGICZNY STYL ŻYCIA I GOSPODAROWANIA?. Projekt powstał pod kierunkiem dr inż. Barbary Szymoniuk z Katedry Marketingu z udziałem mgr inż. Teresy Borzęckiej ze Stowarzyszenia EkoLubelszczyzna.

W ramach projektu odwiedzający mogli się dowiedzieć:

  • jak prowadzić proekologiczny styl życia i gospodarowania wspierając zrównoważony rozwój i konsumpcję?
  • jak promować zrównoważoną gospodarkę i administrację?
  • jaka jest rola edukacji i jej instytucji w promocji proekologicznego stylu życia?
  • jak promować zrównoważoną konsumpcję oraz zdrowy i przyjazny środowisku styl życia?

Z myślą o uczestnikach przygotowano specjalne foldery informacyjne, autorstwa mgr Karoliny Franczak ze Stowarzyszenia „EkoLubelszczyzna”, oraz  przewodnik „Jak promować proekologiczny styl życia i gospodarowania? Przykłady dobrych praktyk z Islandii, Finlandii i Niemiec”. Publikacja, będąca efektem koordynowanego przez Stowarzyszenie „EkoLubelszczyzna” projektu Leonardo da Vinci VETPRO pn. Go Green Across Europe. Dodatkową atrakcją były smaczne i zdrowe produkty ekologiczne do degustacji, zaoferowane przez tworzących „Ekologiczną Wyspę” producentów z klastra Dolina Ekologicznej Żywności: Zakład Mięsny Wasąg (fantastyczne, tradycyjne wędliny), Cukiernia Zaniewicz (rewelacyjne sękacze), Gospodarstwo Pasieczne Państwa Nydzów (miodowe nowości i prawdziwe plastry miodu na pamiątkę) oraz „Zielony Poligon” Pana Pawła Niewęgłowskiego (mało znane w Polsce bomby witaminowe: dżemy marchewkowe i dyniowe z dodatkiem owoców). Na ekspozycji Zielonego Poligonu bawili się owocowo-warzywnym ogniwem elektrycznym lub zapoznawali z konstrukcją samonawadniającej się doniczki, w prosty sposób wykonanej ze zużytej plastikowej butelki.

Prezentacje festiwalowe na Wydziale Zarządzania rozpoczęły się warsztatami prowadzonymi przez dr inż. Korneliusza Pylaka pt. JAK PRZYGOTOWAĆ PROJEKT EUROPEJSKI, KTÓRY ZDOBĘDZIE DOFINANSOWANIE?, dzięki którym uczestnicy poznali podstawowe sposoby przygotowywania koncepcji i tworzenie logiki projektów finansowanych ze środków europejskich.

W kolejnym dniu festiwalu wraz z uczniami ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia z Nakła nad Notecią zastanawialiśmy się, czym jest PRawdziwy PR? (projekt dr hab. inż. Magdaleny Rzemieniak, prof. PL). Uczniowie mogli rozwikłać nie tylko zagadkę, co tak naprawdę oznacza skrót PR, ale także dowiedzieli się, na czym polega praca w branży public relations?

Podczas spotkania udało się potwierdzić wiele faktów, ale także obalić kilka mitów na temat PR. Goście byli niezwykle aktywni i bardzo chętnie brali udział konkursach i zagadkach. Uczestnicy zadziwiali bystrością odpowiedzi, orientacją w medialnej rzeczywistości i racjonalnym rozumowaniem. Pokazali, że nie straszna im odległość (przybyli naprawdę z daleka), ani wiek (bardzo dojrzali uczniowie szkoły podstawowej). Szczególnie spodobały im się zasady wywierania wpływu na ludzi wg R. Cialdiniego. Kilku uczniów stwierdziło, że już następnego dnia przetestuje te zasady w szkole J Goście wychodząc, stwierdzili: „Za rok tu na pewno wrócimy”!

Kolejna prezentacja prof. Magdaleny Rzemieniak dotyczyła tematyki JAK DOBRZE WYPAŚĆ PRZED KAMERĄ I MIKROFONEM, CZYLI ZASADY UDZIELANIA WYWIADÓW. Projekt przyciągnął uczniów z Gimnazjum nr 16 im. Fryderyka Chopina w Lublinie oraz Gimnazjum nr 19 w Lublinie. Uczestnicy wykazali się nie lada odwagą w ćwiczeniach oddechu, głosu, intonacji i długości wypowiedzi na jednym wydechu. Cała sala ćwiczyła mruczenie, różne rodzaje śmiechu, grymasy mające na celu szybkie rozgrzanie i rozćwiczenie „aparatu mowy” przed wystąpieniem publicznym. Gimnazjaliści „przepracowali” na sobie efekt pierwszego wrażenia, zasady wystąpień publicznych oraz wywiadów radiowych i telewizyjnych. Nie „ulękli się” nawet prawdziwej kamery i nagrania dla TV internetowej POLLUB, która odwiedziła nas podczas trwania prezentacji. Można zatem powiedzieć, że ćwiczenie było bardziej praktyczne niż wcześniej planowano.

W środę 23.09.2015 r. odbyła się prezentacja multimedialna pt. NEUROMARKETING - IDEALNE DOPASOWANIE CZY MANIPULACJA? przygotowana przez dr inż. Joannę Wyrwisz i dr inż. Agnieszkę Bojanowską z Katedry Marketingu oraz wybitną absolwentkę Wydziału Zarządzania mgr inż. Joannę Krawiec. Uczniowie z II LO im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Świdniku oraz SOSW dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Lublinie mieli okazję dowiedzieć się, dlaczego ulegamy reklamie, jak techniki neuromarketingu wpływają na chęć zakupu oraz czy zapachy i dźwięki pomagają klientom w podjęciu decyzji  o wyborze produktu.

Także w środę przyszedł czas na projekty poświęcone rozgrywkom pod tytułem 80 MIAST DOOKOŁA EUROPY realizowane przez prof. Magdalenę Rzemieniak we współpracy z firmą Ideopolis Sp. z o.o. Rozgrywka odbywała się w pięciu zespołach, które tworzyli uczniowie z Zespołu Szkół nr 3 w Puławach.

Pracownicy Ideopolis: Magdalena Kamieńska, Beata Tworek, Aleksandra Persona, Jarosław Szlęzak i Jacek Przytuła dwoili się i troili, by zapewnić profesjonalne warunki każdemu z zespołów. Nieoceniona pomoc w prowadzeniu rozgrywek przyszła też od Studentów z Koła Naukowego „ETOS”: Sylwii Bocian, Karoliny Brody i Bartłomieja Bojarskiego (serdeczne podziękowania dla Opiekuna Koła – Pani dr Marzeny Cichorzewskiej).

Zacięta rywalizacja pozwoliła na wyłonienie finalistów, którzy po rozegraniu rozgrywki finałowej, otrzymali nie tylko „Laur Prezesa Wschodniego Klastra ICT”, ale również wyszli obdarowani nagrodami od Ideopolis - każdy otrzymał grę oraz od Koordynatora Wydziałowego LFN – dr inż. Joanny Wyrwisz gadżety promocyjne Wydziału Zarządzania.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
"
PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17