Za nami #32 spotkanie Merytorycznie o Marketingu.
Jednym z prelegentów tej edycji był Dziekan Wydział Zarządzania Politechniki Lubelskiej - dr hab. inż. Marcin Gąsior, prof. uczelni wieloletni praktyk badań marketingowych. W swojej pracy badawczej zajmuje się konsumentem, w tym jego procesami informacyjnymi i decyzyjnymi, postrzeganym ryzykiem zakupowym, satysfakcją i lojalnością, ale przede wszystkim wymyślaniem mniej lub bardziej (zwykle bardziej) szalonych metod analizy zjawisk tworzących aktywność zakupową.
Podczas spotkania przedstawił temat: Jak się zmienia zadowolenie klienta - skomplikowane relacje z prostymi przyczynami.
O zadowoleniu klienta powiedziano już zapewne wszystko. Nie trzeba wiele czasu z wyszukiwarką (albo z GPT), żeby znaleźć czynniki, mechanizmy, teorie i mnóstwo przemyśleń odnośnie tego co należy, a czego absolutnie nie. Niestety, rzeczywistość szybko burzy ten obraz. Niska cena wcale nie jest aż tak zachęcająca, zbyt miły personel często drażni, a coraz lepszy i nowszy produkt niespodziewanie często nie przekłada się na coraz bardziej zadowolonego klienta.
Podczas tego wystąpienia mogliście dowiedzieć się o tym, jak badano i modelowano mechanizmy powstawania zadowolenia, jakie przy tym (niestety!) miały miejsce skróty i uproszczenia, jakie są tego konsekwencje oraz jak brak wiedzy maskowany jest banałami i ogólnikami. Prof. Gąsior pokazał także jakie są możliwości zbudowania bardziej zaawansowanych modeli satysfakcji oraz co modele te nam ukazują. No i oczywiście nie mogło w tym wszystkim zabraknąć sztucznej inteligencji, ale nie takiej, jakiej mogliście się spodziewać.
(Zdjęcia SAF - Studencka Agencja Fotograficzna)
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
"PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17